Παράβλεψη περιήγησης

  2610 310251 / 6978 507429

  • 28/11/2017 0 Σχόλια
    Η αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία συχνά αναφερόμενη στη βιβλιογραφία ως αναπτυξιακή λεκτική απραξία
    Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία και Λογοθεραπεία

    Η αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία, συχνά αναφερόμενη στη βιβλιογραφία ως αναπτυξιακή λεκτική απραξία, παιδική απραξία της ομιλίας ή δυσπραξία της ομιλίας είναι μια νευρολογικής φύσης κινητική διαταραχή της ομιλίας. Το παιδί δυσκολεύεται να σχεδιάσει και να οργανώσει τις απαιτούμενες κινήσεις της γλώσσας, χειλιών, γνάθου και υπερώας για την παραγωγή καταληπτής ομιλίας. Η διαταραχή φαίνεται να επηρεάζει περισσότερο τα αγόρια από ότι τα κορίτσια. Υπολογίζεται ότι η ομάδα αυτή αποτελεί το 4,3% των παιδιών που παραπέμπονται με αίτημα τη βελτίωση της ομιλίας τους.
     
    Χαρακτηριστικά παιδιών με ΑΛΔ 
    Η πρώιμη παρέμβαση από λογοθεραπευτή είναι το κλειδί για την καλύτερη αντιμετώπιση της ΑΛΔ. Ο λογοθεραπευτής θα οργανώσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης σύμφωνα με τις ήδη κατακτημένες γλωσσικές δεξιότητες του παιδιού. Συνήθως η θεραπεία είναι μακρόχρονη, απαιτεί συμμετοχή τον γονιών και συχνή εξάσκηση στο σπίτι.
     
    Με εκτίμηση,
    Παπαβραμοπούλου Ζωή
    Λογοθεραπεύτρια ΜΑ (εξειδίκευση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)

    Διαβάστε περισσότερα
  • 28/11/2017 0 Σχόλια
    Τραυλισμός - Συμβουλές για δασκάλους
    Αν νομίζετε πως μέσα στην τάξη σας υπάρχει ένα παιδί με τραυλισμό, είναι αναγκαία προτεραιότητα να το συζητήσετε με τους γονείς. Αν όλοι συμφωνείτε πως αυτή είναι αιτία ανησυχίας, πρέπει να γίνει παραπομπή σε λογοθεραπευτή.
     
    Αν το παιδί δεν γνωρίζει για τη δυσκολία του (κυρίως σε μικρές ηλικίες), μην του δημιουργήσετε επίγνωση. Αγνοείστε τον τραυλισμό.
     
    Αποφύγετε να πείτε τη λέξη εσείς ή να του συμπληρώσετε την πρόταση που τον δυσκολεύει. Είναι μεγάλος πειρασμός να βοηθήσετε ένα παιδί που τραυλίζει. Είναι όμως πολύ καλύτερο, να του δώσετε το χρόνο να ολοκληρώσει μόνο του αυτό που θέλει να πει.
     
    Το να είστε ευγενικοί και να του δώσετε χρόνο να πει αυτό που θέλει είναι απίστευτα βοηθητικό.
     
    Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει πως το να βιάζεται να μιλήσει δεν θα το βοηθήσει, μειώνοντας εσείς το ρυθμό ομιλίας σας.
     
    Μην κάνετε σχόλια του τύπου “χαλάρωσε“, “πάρε βαθιά ανάσα“, “σκέψου πρώτα τι θέλεις να πεις“. Η πρώτη προσπάθεια είναι αδύνατο να πετύχει και αυτό αργότερα μπορεί να αποτελέσει αιτία τραυλισμού.
     
    Ενθαρρύνετε το παιδί για πράγματα που κάνει καλά – προσπαθήστε να μην επικεντρώνεστε μόνο στην ομιλία του!
     
    Μην το βομβαρδίζετε με πολλές ερωτήσεις ταυτόχρονα. Θέστε του μια ερώτηση και δώστε του χρόνο να απαντήσει.
     
    Χρησιμοποιείστε απλή γλώσσα – αυτό θα το βοηθήσει να μη δημιουργεί μεγάλες προτάσεις και πολύπλοκες, που μπορεί να επηρεάσουν την ευχέρεια της ομιλίας του.
    Διαβάστε περισσότερα
  • 28/11/2017 0 Σχόλια
    Η φωνή μας
    Τι είναι φωνή
    Φωνή είναι ο ήχος που παράγεται από το λάρυγγα. Χαρακτηρίζεται από το ύψος (τόνος), την ένταση, τη χροιά και την ποιότητα. Στη φώνηση συμμετέχουν κυρίως οι δύο φωνητικές χορδές, οι οποίες πάλλονται από το πέρασμα του εκπνεόμενου αέρα ανάμεσά τους και έτσι παράγουν τη φωνή μας.

    Αίτια των προβλημάτων φωνής στα παιδιά και ενήλικες

    Προβλήματα που μπορούν να παρουσιαστούν
    Τι πρέπει να αποφεύγεται

    Χρήσιμες συμβουλές

    Ο ρόλος του λογοθεραπευτή

    Εάν τα παραπάνω συμπτώματα διαρκούν περισσότερο από δέκα ημέρες επισκεφτείτε τον ωτορινολαρυγγολόγο σας κι αν χρειαστεί συμβουλευτείτε τον λογοθεραπευτή ο οποίος θα σας βοηθήσει:

    Οζίδια

    Τα οζίδια είναι η πιο συχνή σε εμφάνιση καλοήθης κάκωση των φωνητικών χορδών σε παιδιά και ενήλικες. Πρόκειται για υπόλευκα εξογκώματα που εμφανίζονται αμφοτερόπλευρα συνήθως στις άκρες των φωνητικών χορδών και είναι αποτέλεσμα του συνεχούς τραυματισμού του λάρυγγα και της κακής χρήσης φωνής (π.χ. κραυγές, φωνές, ομιλία σε θορυβώδες περιβάλλον, βήχας, συχνός καθαρισμός λαιμού). Εμφανίζονται πιο συχνά σε παιδιά, γυναίκες, κωφά παιδιά, τραγουδιστές,  παρουσιαστές, δασκάλους (επαγγελματίες χρήστες φωνής).
    Σε αρχικό στάδιο όπου τα οζίδια είναι μαλακά και οιδηματώδη προτείνεται λογοθεραπεία. Χρησιμοποιούνται κυρίως μέθοδοι εξατομικευμένες για κάθε ασθενή και περιλαμβάνουν: ασκήσεις αναπνοής, πρακτικές περιορισμού της κατάχρησης της φωνής, ειδικές τεχνικές χαλάρωσης του λάρυγγα (χασμουρητό, αναστεναγμός), ασκήσεις ήπιας έναρξης φώνησης κ.ά. Επίσης, δίνονται συμβουλές για την υγεία και τη συντήρηση της φωνής.
    Διαβάστε περισσότερα
  • 28/11/2017 0 Σχόλια
    Πρακτικές συμβουλές ανάπτυξης του λεξιλογίου προς τους γονείς
    Ενώ παίζετε στον κήπο:
    -παιδί: κάνει ζέστη!
    -ενήλικας: ναι η θερμοκρασία ανεβαίνει.
    -παιδί: σίγουρα!
    -ενήλικας: η θερμοκρασία αυξάνεται!
    Διαβάστε περισσότερα
  • 09/11/2017 0 Σχόλια
    5-3-2012, Παμπελοποννησιακό στάδιο
    Η ημερίδα ήταν: Πανευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας 2012. Λογοθεραπεία στην παιδική ηλικία. Πρόληψη και αποκατάσταση. Σύλλογος Επιστημόνων Λογοθεραπευτών Ελλάδος.
    Διαβάστε περισσότερα
  • 09/11/2017 0 Σχόλια
    ΒΑΡΗΚΟΪΑ..ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
    Με τον όρο βαρηκοΐα ορίζουμε τη μείωση της ακουστικής ικανότητας. Ανάλογα με την εντόπιση της βλάβης διακρίνουμε τρεις τύπους: α) τη βαρηκοΐα τύπου αγωγιμότητας, β) τη νευροαισθητηριακού και γ) μικτού τύπου βαρηκοΐα.

    Η νευροαισθητηριακή βαρηκοΐα προκαλείται από βλάβες συγγενείς ή επίκτητες και εκδηλώνεται πολύ νωρίς στη βρεφική ηλικία.

    Οι συγγενείς βλάβες μπορούν να διαχωριστούν σε κληρονομικές και προγεννητικές (οφείλονται στην επίδραση εξωγενών παραγόντων κατά την ενδομήτρια ζωή κυρίως τους 3-4 πρώτους μήνες εγκυμοσύνης, π.χ. ερυθρά, ιλαρά, διαβήτης, υποθυρεοειδισμός, σύφιλη, τοξοπλάσμωση, κατάχρηση οινοπνεύματος).  Η συχνότητά τους στα νεογνά υπολογίζεται σε 1:1000.

    Οι επίκτητες βλάβες διαχωρίζονται σε προγεννητικές βλάβες (π.χ. προωρότητα 6-15%, τραυματισμός κατά τον τοκετό, ανοξία λόγω ασφυξίας, πυρηνικός ίκτερος, σπασμοί, πυρετός) και μεταγεννητικές βλάβες (άμεσος τραυματισμός-κάταγμα της βάσεως του κρανίου, έμμεσος τραυματισμός της ακοής από ήχο, μηνιγγίτιδα, χρήση ωτοτοξικών φαρμάκων για την αντιμετώπιση διάφορων λοιμώξεων, ιώσεις π.χ. παρωτίτιδα, ιλαρά).

    Ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων παιδικής βαρηκοΐας (10-40%) κατατάσσεται στην κατηγορία της άγνωστης αιτιολογίας.

    Η βαρηκοΐα είναι μία πάθηση που ανάλογα με την ηλικία εμφάνισης, το βαθμό, τον τύπο και την αιτιολογία ελλείμματος ακοής, αποτελεί ένα εμπόδιο για την απόκτηση και τη διατήρηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Η αντίληψη και η παραγωγή της ομιλίας και ιδιαίτερα στα παιδιά η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας, εξαρτάται από τη δυνατότητα επεξεργασίας των ακουστικών πληροφοριών.
    Είναι πολύ σημαντική η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της βαρηκοΐας. Μόνο έτσι το παιδί θα αναπτύξει λόγο, ομιλία και γενικά θα αναπτυχθεί φυσιολογικά σε όλους τους τομείς.

    Σήμερα, υπάρχουν πολλές διαγνωστικές μέθοδοι όπως τα Ακουστικά Προκλητά Δυναμικά Εγκεφαλικού Στελέχους και οι Ωτοακουστικές εκπομπές, με τις οποίες μπορούν να εξεταστούν ακόμα και τα νεογέννητα εντός ημερών μετά από τη γέννησή τους.
    Διαβάστε περισσότερα
  • 09/11/2017 0 Σχόλια
    ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
    Οδηγίες προς τους γονείς για τη σωστή αντιμετώπιση του παιδιού που τραυλίζει:



    Πρακτικές συμβουλές ανάπτυξης του λεξιλογίου προς τους γονείς

    Ενώ παίζετε στον κήπο:-παιδί: κάνει ζέστη!-ενήλικας: ναι η θερμοκρασία ανεβαίνει.-παιδί: σίγουρα!-ενήλικας: η θερμοκρασία αυξάνεται!
    Τραυλισμός - Συμβουλές για δασκάλους
    Αν νομίζετε πως μέσα στην τάξη σας υπάρχει ένα παιδί με τραυλισμό, είναι αναγκαία προτεραιότητα να το συζητήσετε με τους γονείς. Αν όλοι συμφωνείτε πως αυτή είναι αιτία ανησυχίας, πρέπει να γίνει παραπομπή σε λογοθεραπευτή.
    Αν το παιδί δεν γνωρίζει για τη δυσκολία του (κυρίως σε μικρές ηλικίες), μην του δημιουργήσετε επίγνωση. Αγνοείστε τον τραυλισμό.
    Αποφύγετε να πείτε τη λέξη εσείς ή να του συμπληρώσετε την πρόταση που τον δυσκολεύει. Είναι μεγάλος πειρασμός να βοηθήσετε ένα παιδί που τραυλίζει. Είναι όμως πολύ καλύτερο, να του δώσετε το χρόνο να ολοκληρώσει μόνο του αυτό που θέλει να πει.
    Το να είστε ευγενικοί και να του δώσετε χρόνο να πει αυτό που θέλει είναι απίστευτα βοηθητικό.
    Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει πως το να βιάζεται να μιλήσει δεν θα το βοηθήσει, μειώνοντας εσείς το ρυθμό ομιλίας σας.
    Μην κάνετε σχόλια του τύπου “χαλάρωσε“, “πάρε βαθιά ανάσα“, “σκέψου πρώτα τι θέλεις να πεις“. Η πρώτη προσπάθεια είναι αδύνατο να πετύχει και αυτό αργότερα μπορεί να αποτελέσει αιτία τραυλισμού.
    Ενθαρρύνετε το παιδί για πράγματα που κάνει καλά – προσπαθήστε να μην επικεντρώνεστε μόνο στην ομιλία του!
    Μην το βομβαρδίζετε με πολλές ερωτήσεις ταυτόχρονα. Θέστε του μια ερώτηση και δώστε του χρόνο να απαντήσει.
    Χρησιμοποιείστε απλή γλώσσα – αυτό θα το βοηθήσει να μη δημιουργεί μεγάλες προτάσεις και πολύπλοκες, που μπορεί να επηρεάσουν την ευχέρεια της ομιλίας του.
    Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική για τα cookies

ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣCOOKIEΔΙΑΡΚΕΙΑ
google.com_ga
_gat
_gid
1P_JAR
APISID
DV
HSID
NID
SAPISID
SID
SIDCC
SSID
UULE
Τα cookies στατιστικής ανάλυσης βοηθούν τους ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας να καταλάβουν πώς διαδρούν οι επισκέπτες με την ιστοσελίδας συλλέγοντας και αποστέλλοντας ανώνυμες πληροφορίες.